Kaj pomeni uvedba KYC za uporabnike vaših digitalnih storitev?

V številnih evropskih državah so postopki preverjanja identitete za vključevanje v digitalne storitve še vedno ročni. To pomeni, da mora osebje ročno preverjati osebne dokumente, potencialne stranke pa morajo obiskati poslovalnico ali tvegati pošiljanje dragocenih dokumentov po pošti.


Kljub temu, da je evropska in nacionalna regulativa že vzpostavila pravni okvir glede digitalnega vključevanja novih končnih in poslovnih strank, večina podjetij, vključno s finančnimi inštitucijami, še ni ponudila zaupanja vrednega digitalnega vkrcavanja strank. Ustanove in podjetja se še vedno zanašajo na fizično osebno identifikacijo strank, papirne dokumente in ročne postopke, s katerimi bi izpolnila predpise o preprečevanju pranja denarja ali zagotovila izpolnjevanje lastnih varnostnih politik.

Digitalne storitve uporabljajo na daljavo, zato uporabniki pričakujejo tudi vpis oziroma registracijo v te storitve na daljavo.

Gre za zaupanje

Večina srednjih in velikih podjetij, ne glede na dejavnost, svojim strankam in dobaviteljem že nudi različne digitalne storitve. Te storitve uporabljajo tako potrošniki kot poslovni partnerji, pri čemer pa registracija uporabnikov poteka večinoma fizično, če pa je digitalna, največkrat ne zadošča kriterijem zagotavljanja zaupanja. Težava je namreč v tem, da se digitalne storitve uporabljajo na daljavo, zato uporabniki pričakujejo tudi vpis oziroma registracijo v te storitve na daljavo. To pa ni vselej tako enostavno kot prijava z recimo Googlovim e-poštnim naslovom in geslom »uporabnik123«.


V Evropski uniji je uporaba digitalnih storitev podvržena večim regulativam, od eIDAS do GDPR. Seveda je zraven še zakonodaja o preprečevanju pranja denarja in financiranju terorizma pa zakonodaja s področja kibernetske varnosti ter različna področna zakonodaja in industrijski standardi. Ponudniki digitalnih storitev morajo stopnjo zaupnosti pri uporabi njihovih digitalnih storitev zato uskladiti z zakonodajo in poslovnimi tveganji.

Infrastruktura javnih ključev PKI, ki je osnova za digitalne certifikate, ne izpolnjuje pričakovanj glede enostavnosti uvedbe in upravljanja ter udobnosti uporabe.

Digitalno mora biti enostavnejše

Pri uporabi digitalnih storitev, ki zahtevajo preverjanje istovetnosti uporabnika na ravni osebne identifikacije, je zato vsekakor smiselno uvesti zanesljive digitalne identitete. Izkazalo se je, da uporaba infrastrukture javnih ključev PKI, ki je osnova za digitalne certifikate, ne izpolnjuje pričakovanj glede enostavnosti uvedbe in upravljanja ter udobnosti uporabe.


Kot uporabniku prijazen pa vendar varen in zanesljiv način zagotavljanja varnosti, zasebnosti in udobja pri identifikaciji oseb na daljavo se je pokazala biometrična oddaljena identifikacija. V nasprotju z ročnim oziroma osebnim preverjanjem identitete se pri takšnem popolnoma digitaliziranem načinu identiteta preveri z uporabo naprednih tehnologij, kot so optično prepoznavanje znakov za razbiranje vsebine dokumentov, prepoznava obraza in živosti ter umetna inteligenca za preverjanje istovetnosti.

Stranke vse bolj zahtevajo kakovostne digitalne storitve, tako glede zaupnosti in varnosti kot tudi enostavnosti, hitrosti in udobja.

Zadnjo besedo bodo rekle stranke

Različne raziskave po vsem svetu kažejo, da od 30 do 40 odstotkov potrošnikov zaradi slabe uporabniške izkušnje delno ali v celoti opusti prijavo v digitalno storitev. Potrošniki pač od ponudnika pričakujejo nekaj enostavnega, prijaznega in boljšega, kot ponuja kdo drug, in pogosto raje opustijo vloge, kot da bi se odpravili na pot in opravili potrebne dodatne korake v poslovalnici. Izkaže se, da takšna pričakovanja niso dosti drugačna pri poslovanju med podjetji. V tem primeru se za produkt namreč registrira podjetje in ne posameznik. Saj veste, podjetja vodijo ljudje, ki pričakujejo enako udobje kot pri odpiranju potrošniških računov ali naročanju turističnih storitev.


Digitalna preobrazba se je dotaknila vseh sektorjev in vseh podjetij. Stranke vse bolj zahtevajo kakovostne digitalne storitve, tako glede zaupnosti in varnosti kot tudi enostavnosti, hitrosti in udobja. 


Poskrbite, da boste poskrbeli za odlično uporabniško izkušnjo in ohranili dotok novih strank. Zato čim prej stopite v stik z nami za brezplačno demonstracijo storitve za oddaljeno biometrično verifikacijo Verified by Photko!